Thursday, August 2, 2007

Syukur Hanya Pada Allah

Salam,
Setinggi-tinggi kesyukuran umi panjatkan kehadrat Allah SWT di atas segala nikmat dan rahmahNya pada kita semua. Ya, Allah itu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Sedikit sahaja yang kita lakukan namun anugerahNya kepada kita amat besar. Kita amat gembira-Allah beri kita peluang untuk merasa nikmat gembira. Maka kita harus bersyukur.

Macam mana ya?

Marilah kita kuatkan keazaman dan tekad kita untuk terus menjadi hamba yang diredhoiNya. Lakukanlah sebanyak amal yang mampu kita lakukan. Lakukan! Dan jangan kita tunggu lagi. Marilah kita berusaha untuk mengajak lebih ramai lagi manusia untuk bersama kita dalam menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini. Yang pentingnya kita harus bekerja untuk itu.Rancanglah masa kita dengan baik agar kita dapat memaksimumkan amal .

Dan di antara perkara yang penting untuk kita memberikan tumpuan ialah usaha untuk menambah ilmu. Baik yang ukhrawi maupun yang duniawi. Jadi jom kita selalu membaca bahan-bahan yang bermanafaat dan kita kongsi apa yang kita baca. Mana yang perlu kita aplikasikan, kita ingat mengingati dan mana yang perlu kita sampaikan, kita kongsi dengan seramai mungkin. Seronok membaca ni!! Selain dari dapat ilmu, maklumat dan peringatan untuk diri kita juga dapat release tension. Ini umi rasai sendiri. Ilmu adalah alat untuk mengejar cita-cita.

Dari buku MENITI SUKSES DAN KASIH-SAYANG, Dr 'Aidh Abdullah Al-Qarni.
Pesanannya; Kehidupan yang sempurna adalah ketika anda menggunakan masa muda anda untuk mengejar cita-cita anda, masa dewasa anda untuk berjuang dan masa tua anda untuk merenung.

Selamat membaca! Kak ila hebat bab membaca ni. Baba dulu pun hebat. Sekarang ni sebab sibuk dah kurang tapi rasanya kena juga cari masa sebab masa baba banyak membaca dulu ramai orang dapat manafaat dari baba. Bila orang consult any issues, boleh je bagi macam-macam input.Ummi impressed. So what say baba?

wassalam,
ummi
(nak meriahkan blog ni)

No comments: