Tuesday, June 17, 2008

Benteng menghadapi Dajjal

salam
Hari sabtu baru ni umi attend daurah di Hidayah. Kali ni kita jemput ust
rosli sg petani. Best dengar penyampaian dia.

Katanya kita 'amalkan membaca 10 ayat awal atau 10 ayat akhir surah al-kahfi setiap hari sebagai benteng untuk menghadapi dajjal. Dan ada suatu masa pada hari Jumaat , doa kita makbul. Agaknya itulah sebabnya orang suka tambah amal pada hari jumaat terutamanya bersedekah. Hari Jumaat tetap ada kelebihannya.
Satu lagi tu tentang kisah orang badwi dengan RAsulullah. Bagaimana berkesannya tarbiyyah Rasululllah. Yg ni umi tak nak cerita lagi sbb nak cari dalam internet. nanti umi masukkan dan boleh pakat baca. Hari tu dah cari tapi tak jumpa lagi.
Balik tu dengan excited share dgn semua. Yang sedihnya bila datang sekolah hari isnin, rupanya ada juga insan yang boleh bagi komen"takde apa daurah tu sbb dah biasa dengar dari ust yang hebat! MasyaAllah! Kita kenalah sentiasa doa agar hati kita ni tak keras...... agar sentiasa dapat taufiq dan hidayah Allah. janganlah kita tutup hati kita dari perkara kebaikan. Sentiasa positif dan berusaha untuk tingkat ketaqwaan kepada Allah. Jangan sampai Allah kunci mati hati kita disebabkan kebongkakan kita. Nauzubillah.
Everything is about how we think and take it. kalau kita nak kebaikan,dapatlah kebaikan tapi kalau sebaliknya dapatlah apa tang kita pikir tu.

Semua perkara adalah tazkirah buat kita jika kita ingin mengambilnya.

umi

No comments: