Saturday, May 10, 2008

Perjalanan Baru Bermula!! Semoga Istiqamah @

Tahniah kepada isteri tercinta doktor tasnim.
masih teringat...waktu nak tunggu keluar result hari tu...hanya Allah yang tahu...terasa seperti bangah plak yang nak dapat result....walaupun dah dapat bocoran result skit2 tapi selagi nama tidak diumumkan, selagi itu hati ni masih berdebar...betul cakap kak ila...macam mana nanti waktu kita tgh tunggu di hari akhirat nanti....samada menjadi ashabul yamiin, atau ashabus shimaal....menakutkan. tapi semuanya menjadi ketetapan Allah. manusia telah diberi pilihan di dunia. hidup memang penuh dengan pilihan. Semoga Allah selalu memberi kita hidayah dan kekuatan untuk selalu membuat pilihan2 yang terbaik dalam kehidupan sementara ini. Sama seperti ketika memilih untuk menjadi muslim. Itu juga sebuah pilihan.






Sedang berdebar-debar menunggu result!!










Alhamdulillah...akhirnya..
TAHNIAH DR.TASNIM

1 comment:

kerisisiah said...

salam,
Menarik sekali posting bangah ni. Bukan apa..adalah juga peluang kami merasai suasana menunggu keputusan hari tu walaupun kami tak dapat bersama. Niat hati umi ini ingin sungguh untuk bersama. tapi apakan daya tanggungjawab sedia ada tak dapat diketepikan.
apapun semua pengalam kita tetap ada tarbiyyahnya jika ingin mengamati dan berfikir. 2 ciri yang penting bagi orang-orang yang beriman. Mengamati...bertaddabbur dua yang hampir sama. Khalifah Umar Abdul Aziz bertadabbur alam setiap hari sehingga berlinangan airmata keinsafannya tentang kebesaran Allah. Dalam Al-quran pula banyak Allah tujukan arahan dan seruanNya kepada orang-orang yang berfikir
Ya.... untuk mencetus keinsafan buat diri ,kita hendaklah sentiasa mengamati dan berfikir serta mengaitkan dengan apa suruhan dan larangan Allah.