Saturday, September 1, 2007

Sense Of Urgency

Salam,

Umi nak ajak kita semua untuk cuba apa yang baba sebut sebelum ni. Umi nak sentuh satu aspek saja dari apa yang dikatakan "what we are/do while achieving the goal/s.
That is sense of urgency in everything that we want to do. Lawan sense of urgency ni rasa umi "proscrastination"-selagi boleh tangguh kita nak tangguh. Ini kelemahan besar kita. So from now on kita kena improve our sence of urgency. Kita kena rasa setiap tindakan tu penting dan memerlukan tindakan segera. Kita koreksi diri kita masing-masing dn tengoklah sendiri sejauh mana setiap kita kena improve in this matter. Umi rasa ini adalah antara kunci kejayaan. Kita tak boleh 'cool" sepanjang masa. Dalam Islam semua sifat tu bagus cuma ia mestilah diletakkan di tempatnya.
Kita kena marah bila patut marah, kita kena sabar bila patut sabar, and so on. But in almost all good intentions we need sense of urgency to make it happen. Umi tak sempat nak rujuk ayat quran or hadith.kalau sempat nanti umi masukkan later.tapi sape jumpa dulu tolong masukkanlah ya.

Umi rasa tu dulu. Sama-samalah kita menjadikan hari kita yang seterusnya lebih baik setiap hari. Selagi Allah masih meminjamkan pada kita umur kita.

salam sayang,
ummi

No comments: