Tuesday, April 3, 2007

Tahniah dan Alhamdulillah!

Tahniah dan Alhamdulillah kerana berjaya melaksanakan apa yang dirancang.Its important to carry out things that have been decided for a good course. It means we're going towards the objectives.And also congratulations to abg long for a very fruitful and beneficial input and sharing sebagai pembuka bicara.Also to abg for a prompt participation.this is a good sign! We don't need to wait to do something good that we are capable of. Ini menunjukkan tahap kecergasan yang baik.

Kenapa cergas itu penting? Let's see apa yang Hasan Al-Banna gariskan tentang sifat orang yang layak untuk bersama dakwah. Beliau berkata:
"Di sini ingin saya tegaskan kepada sesiapa sahaja di kalangan umat Islam yang bersemangat tinggi, mana-mana jamaah Islam pada zaman ini amat-amat memerlukan individu-individu yang mahu bekerja dan berfikir..Mereka memerlukan orang-orang yang berani dan produktif. Oleh itu, diharamkan kepada sesiapa sahaja yang memahami hakikat ini untuk melewatkan diri menyahut seruan ini walaupun sesaat"
(ADAKAH KITA GOLONGAN YANG BEKERJA)
i. Cergas: Seorabg yang giat bekerja dan cergas

ii. Pemikir: Seorang yang bijak menggunakan akal fikirannya.

iii. Berani: Seorang yang berketrampilan, berani dan sedia berlorban.

iv. Produktif: Seorang yang mampu mencapai kejayaan.


Sedikit dari umi buat pembuka bicara.

No comments: